vrijdag 26 juni 2015

Mijn dagelijkse oog make-up

  No comments    
categories: 
Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik vaak dezelfde make-up draag. Deze look leerde ik het eerste bij mezelf aanbrengen en bleef ik dan ook steeds doen. Dit is de make-up die ik draag als ik snel wil zijn en niets nieuw wil uitproberen. Ik draag hem vooral naar school... eigenlijk draag ik hem bijna altijd :-p.

In deze blogpost leg ik stap voor stap uit hoe ik deze smokey-eye-look bekom! Hopelijk hebben jullie er iets aan!

Binnenkort hoop ik deze tutorials te filmen!




Klaar om eraan te beginnen!


Stap 1:


Een eyeshadow base gebruik ik eigenlijk nog niet zo lang. Maar ik kan het zeker wel aanraden. Mijn oogschaduw blijft een hele dag zitten! Ik gebruik de eyeshadow base van LASplash. Deze smeer ik over heel het ooglid tot aan het wenkbrauwbot.


Eyeshadow base: LASplash




Stap 2:

Ik breng witte oogschaduw aan over heel het ooglid tot aan het wenkbrauwbot. Zeker ook aan de binnenste ooghoeken. Ik gebruik de base shadow brush van Real Techniques en oogschaduw van Peggy Sage.



Aanbrengen van de witte oogschaduw




Witte oogschaduw: Peggy Sage




Base shadow brush: Real Techniques 




Stap 3: 

Ik breng de bruine oogschaduw van M.A.C. (charcoal geloof ik) aan in de crease van mijn oog. Dit doe ik meerdere keren en ga steeds heen en weer in de crease. Ik druk wat harder aan de buitenste ooghoek en wat zachter wanneer ik naar de binnenste ooghoek ga. De buitenkant mag namelijk iets donkerder zijn dan de binnenkant van mijn oog.



Aanbrengen Charcoal oogschaduw in de crease




Charcoal oogschaduw: M.A.C. Cosmetics




Deluxe crease brush: Real Techniques



Stap 4:

De zwarte oogschaduw (Carbon Matte, M.A.C.) aan de buitenkant van het oog aanbrengen en lichtjes naar binnen gaan. Niet helemaal tot aan de binnenste ooghoeken. Hiervoor gebruik ik de Accent brush van Real Techniques. De zwarte oogschaduw aanbrengen is geen exacte wetenschap, uiteindelijk wordt alles toch geblend. Laat je dus maar gaan :-)



Aanbrengen Carbon Matte oogschaduw aan de buitenkant van het oog



Carbon Matte: M.A.C. Cosmetics




Accent brush: Real Techniques



Stap 5:

Blend, blend, blend,... en nog eens blenden! Dit doe ik opnieuw met de Deluxe crease brush. Bij deze stap breng ik nog oogschaduw aan wanneer deze niet genoeg opvalt. Als ik vind dat er teveel zwart is, dan breng ik nog wat bruin aan om het wat zachter te maken. Opnieuw blenden dus :-) En zo blijf ik gaan tot alle kleurtjes goed zitten! Ik breng sowieso nog even wit aan in de binnenste ooghoeken en in het midden van mijn ooglid. Bij deze stap moet je vooral voor jezelf zien hoe je jouw look wil en steeds heen en weer gaan met de kleurtjes tot je het juiste resultaat hebt.


In het begin verpestte ik dit soms wel 4 keer waardoor ik steeds opnieuw moest beginnen, de brushes van Real Techniques vlogen in het rond uit frustratie! :-p Geduld is een schone deugd!




Alles geblend. En een beetje fall out ofcourse, oeps. 


Stap 6:

Eyeliner! Het meest gevreesde voor iedereen die niet vaak make-up draagt. Hoe in Godsnaam doe je zo een mooi lijntje? Wel bij mij ging het deze keer ook niet helemaal goed! Ik draag bijna dagelijks eyeliner en zelfs dan maak ik er soms nog een boeltje van. Ik gebruik de liquid eyeliner van LASplash. Een geweldige zwarte kleur maar geen makkelijk borsteltje om het aan te brengen. Ik ben gewend van een eerder 'vast' borsteltje te gebruiken (zoals bij de eyeliners van M.A.C.). Bij de eyeliner van LASplash is het een echt borsteltje dat erg veel beweegt. Hierdoor vind ik het vooral moeilijk om het lijntje perfect recht aan te brengen. Ik gebruik deze eyeliner nog maar net. Nog even oefenen dus!


Ik doe steeds een winged eyeliner. Veel mensen beginnen met de wing en dan pas het lijntje. Geen idee waarom, maar ik doe het andersom! Werkt voor mij :-p! Wanneer de eyeliner gedaan is, breng ik nog eens de zwarte oogschaduw aan om de eyeliner wat smokey te maken.



De niet-zo-perfecte eyeliner



Liquid eyeliner: LASplash




Stap 7:

Net voor stap 7 breng ik mijn foundation aan en doe ik de contouring.


Dan brengen we oogpotlood aan. Ik gebruik een zwart potlood van Primark en een wit potlood van Essence. Het zwarte wordt aangebracht aan de buitenkant. Zo ongeveer 3/4 van de waterlijn maak ik zwart. Het binnenste 1/4 deel (ongeveer) maak ik wit.


Daarna neem ik opnieuw de Accent brush en breng zwarte oogschaduw aan om een smokey effect te krijgen. En om het zwart en wit wat te blenden.



Foto 1: Foundation + contouring aangebracht
Foto 2: Zwart en wit oogpotlood aangebracht
Foto 3: Zwarte oogschaduw aangebracht



Oogpotlood: Primark




Oogpotlood: Essence




Stap 7:

Net voor stap 8 doe ik ook mijn wenkbrauwen. Deze keer ging ik voor rainbow-brows met roze, paars en groen.


Tot slot breng ik mascara aan. Ik gebruik de mascara van Primark :-).

En hiervan ben ik een foto vergeten te nemen, merk ik nu. Haha :-p Ik ben ongelooflijk georganiseerd weet je wel :-) (ja dat was sarcasme, mijn make-up tafel is een chaos!)
Uiteindelijk weten jullie wel hoe mascara eruit ziet neem ik aan :-p

Na alles te hebben gedaan blijft er maar 1 vraag over: 'Welke lipstick neem ik vandaag!?'. Hardest decision EVER.

Na enkele minuten staren naar mijn lipsticks, koos ik voor 'Bellatrix' van LASplash.



Het resultaat



Super mooie belichting, éénoog!



Before and after
(normaal zie ik er niet zo moe uit... 't was vroeg :-p)  



Before and after

bij deze before heb ik de witte oogschaduw al aan
omdat ik vergat om in deze positie een before-foto te nemen :-p




Before and after 





Ziezo! Dit is hoe ik mijn dagdagelijkse oog make-up bekom :-) De wenkbrauwen en de lipstick zijn steeds anders en gewoon een onderdeel van die dag :-) Hopelijk hebben jullie er iets aan!

Vraagjes zijn altijd welkom!

Als jullie dit zelf proberen, zie ik graag het resultaat!


Kussies, Emilyli. xxx







Steeds op de hoogte blijven wanneer mijn blogposts verschijnen? Vergeet me dan zeker niet te volgen op alle social media. ;) Je kan me vinden op FacebookInstagramTwitter en Bloglovin' ! 





0 reacties:

Een reactie posten